HubSpot vs Salesforce: Melyik CRM a legjobb 2022-ben?

Az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) rendszerek minden vállalkozás repertoárjának alapvető eszközei, legyen az alapított vagy növekvő.

A CRM használata azonban nem csak az eredmények javítását jelenti; sokkal inkább a fejlesztésről és a vállalkozás folyamatos növekedésének biztosításáról van szó. Ehhez pedig vállalkozásának hatékony és hatékony CRM szoftvercsomagot kell beépítenie és használnia.

Ezt minden bizonnyal könnyebb mondani, mint megvalósítani, mivel nem minden CRM-megoldás van minden vállalkozásra szabva. Mégis, amikor a CRM-ről beszélünk, két név ismétlődően felmerül: HubSpot vs. Értékesítési erő.

A verseny pedig enyhén szólva is kiélezett.

Ezért ma a HubSpot és a Salesforce CRM-ek teljes összehasonlítását mutatom be. Összehasonlítom mindkettő jellemzőit, hogy megpróbáljam megválaszolni ezt a fontos kérdést:

Mi a legjobb CRM?

Mi az a CRM?

A fejlett szoftvermegoldások, például a Salesforce és a HubSpot összehasonlításához elemeznünk kell, mi is valójában a CRM. Ez segít az olvasóknak abban, hogy jobb képet kapjanak arról, mire kell figyelniük a HubSpot és a Salesforce összehasonlításakor.

A legegyszerűbben a CRM-csomag olyan szoftvereszközöket jelent, amelyek segítenek a vállalat értékesítési csapatainak rendszerezni, kezelni és felhasználni az ügyfelek adatait. A CRM-eszközök az ügyfelek információinak kezelésében is segítenek, és jobb kapcsolatokat tesznek lehetővé jelenlegi és potenciális ügyfelekkel.

A CRM-ekkel szoros kapcsolatot hozhat létre és tarthat fenn minden üzleti kapcsolattartóval. Ezek az eszközök segítenek vállalkozásának megkeresni és csoportosítani a kapcsolatokat, nyomon követni a lényeges üzeneteket, és nyomon követni az ügyfelek érintkezési pontjait.

A fenti képességek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy pontosan tudják, mikor és hogyan léphetnek kapcsolatba a potenciális ügyfelekkel és üzleti partnerekkel. Nem meglepő tehát, hogy a CRM-piac jelenleg a leggyorsabban növekvő szoftverszektor, és a Grand View Research szerint 2022 és 2027 között várhatóan 14,2%-os összetett éves növekedési rátát (CAGR) fog elérni.

Minden jól felépített CRM-megoldásnak:

  • Segítségnyújtás az értékesítés és a szerviz közötti átadás-átvételi eljárások kialakításában.
  • Automatizálja az értékesítési életciklust.
  • Segítsen madártávlatból áttekinteni ügyféladatbázisát.
  • Javítsa a funkcionalitást és az intelligencia megosztását a csapatok között.

A fentiek szem előtt tartásával itt az ideje, hogy belevessünk a HubSpot és a Salesforce összehasonlításba.

HubSpot vs. Salesforce: áttekintés

A HubSpot CRM egy azonos nevű cég által kifejlesztett és forgalmazott termék. A HubSpot a CRM-en kívül számos terméket kínál, például tartalomkezelési és marketingautomatizálási rendszereket.

A HubSpot CRM 2014-ben indult, és hat év leforgása alatt a legjobb CRM-megoldások közé került a piacon. A kapcsolattartástól, az e-mailektől és a leadkezeléstől az értékesítési folyamatok adatainak megjelenítéséig a HubSpot mindezt lehetővé teszi.

A szoftverhez ingyenes verzió tartozik, amely több mint képes kielégíteni a kis- és középvállalkozások CRM-szükségleteit. Vállalkozása bővülésével frissíthet a HubSpot teljes marketingcsomagjára, amely vállalati CRM-et kínál hasznos információk megszerzéséhez és vállalkozása bővítéséhez.

HubSpot kezdőlap

A Salesforce viszont sokkal régebbi szoftver; 1999-ben kezdte meg működését, és azóta megállja a helyét a CRM-iparban. Történelmileg a Salesforce az egyik első vállalat, amely a szoftvert szolgáltatásként (SaaS) alkalmazta.

Ezenkívül ez az első cég, amely népszerűsítette az ügyfélkapcsolat-kezelés fogalmát. Az idők során a szoftver folyamatosan frissült, és lépést tudott tartani a jelenlegi világrenddel.

A Salesforce számos eszközt kínál a marketing automatizálásához, mesterséges intelligencia-alapú betekintésekkel és részletes személyre szabással. A fenti tulajdonságok mindegyike a Salesforce-t a HubSpot egyik figyelemre méltó versenytársává tette.

Salesforce kezdőlap

A fő különbség a kettő között az, hogy míg a HubSpot intuitívabb, és minden méretű vállalathoz igazodik, a Salesforce jobban megfelel a vállalati szintű vállalatoknak. Azonban nem ez az egyetlen pont, ahol a kettőt össze lehet hasonlítani, a következő részben pedig tovább bontom a dolgokat.

HubSpot vs. Salesforce: Melyik a jobb?

Tehát most, hogy röviden bemutatja a HubSpotot és a Salesforce-ot, itt az ideje, hogy lebontsa a funkciókat, és összehasonlítsa őket. Ehhez több kulcsfontosságú tényező alapján összehasonlítom a kettő képességeit.

1. Könnyű használat

A Salesforce és a HubSpot összehasonlításakor az egyetlen tényező, amely központi szerepet játszik, a könnyű használat. Hiszen nincs értelme egy teljes értékű CRM-megoldást beszerezni minden kényelemmel, csak azért, hogy alkalmazottai elkerüljék a használatát a meredek tanulási görbe miatt.

Tagadhatatlan, hogy a Salesforce a CRM-szoftverek iparági szabványa. Robusztus kifinomultsága ellenére azonban kissé túl technikás az átlagos értékesítő számára. Valójában a platform összes funkciójának kihasználásához szükség van valakire, aki műszakilag jól jártas.

A HubSpot viszont megérdemli a koronát az intuitív CRM-szoftverért. Az értékesítési képviselők kiszolgálására tervezett HubSpot egyszerű munkafolyamat-optimalizálást, valamint gördülékeny navigációs lehetőségeket kínál. Még akkor is, ha először használja a HubSpot CRM-et, könnyen megtanulhatja, hogyan automatizálhatja a feladatokat, kapcsolatba léphet a potenciális ügyfelekkel és az ügyfelekkel, és vizualizálhatja a teljes folyamatot.

Nyertes: HubSpot

Egyszerű és intuitív kezelőfelületével a HubSpot magasabb pontszámot ér el, mint a Salesforce a könnyű használhatóság indexében. Ugyanakkor, ha van egy teljes IT-csapata, amelynek összetett értékesítési folyamatokban kell részt vennie, a Salesforce előnyt jelenthet.

2. Harmadik féltől származó integrációk

Ma minden modern vállalat harmadik féltől származó integrációt alkalmaz a termelékenység és a hatékonyság növelése érdekében. Ezek az integrációk segítenek a CRM-nek közvetlenül kapcsolódni és adatokat cserélni harmadik féltől származó szoftverekkel, ami gördülékenyebb munkafolyamatot tesz lehetővé.

Mivel már régebb óta létezik, könnyen integrálható a Salesforce több harmadik féltől származó beépülő modullal. A Salesforce adatcsere-képességei a különféle HR-, ERP- és SCM-szoftverekhez – például az SAP-hoz – tartoznak.

Ráadásul a Salesforce-nak még saját, dedikált AppExchange-ja is van, amely több ezer integrációhoz biztosít hozzáférést. Az AppExchange az egyik legnagyobb (ha nem a legnagyobb) üzleti alkalmazások piacterének számít az interneten.

Az értékesítés-központú integrációk terén azonban a HubSpot CRM felülmúlja a Salesforce-ot. Az értékesítési csapatoknak általában a marketingadatokra kell összpontosítaniuk, és a HubSpot az összes értékesítési és marketingfolyamat központi adatbázisaként működik.

2014-es indulása óta a HubSpot növelte az általa kínált integrációk számát. A CRM jelenleg több mint 200 integrációt biztosít, és még mindig bővül. Emellett a vállalatok az OpenAPI-t is használhatják egyéni integrációk létrehozására.

HubSpot App Marketplace

Nyertes: Salesforce

Az AppExchange repertoárjával a Salesforce egyértelműen kiemelkedik a kínált integrációk számát illetően. A HubSpot azonban továbbra is erősen működik, és számos népszerű alkalmazással, például Jira, MailChimp és Slack integrációt kínál.

3. Felhasználói felület

Ami a funkciókészleteket illeti, a HubSpotnak és a Salesforce-nak megvannak az erősségei. Mint korábban említettem, a Salesforce technikailag gazdagabb funkciókban. Ez azonban az Ön gyenge pontjává válhat, amikor a felhasználói felület navigációjáról van szó.

Amikor megnyitja a Salesforce felületet, azonnal több mint 15 lapot fog látni. Ezek között találhat lehetőségeket a potenciális ügyfelek kezelésére, a lehetőségek feltárására, valamint a fájlok, névjegyek és kampányok kezelésére. Ezután minden lap különböző almenükbe ágazik, és további lehetőségeket is figyelembe kell venni. Ez a kezdőknek túlterhelt lehet.

Hasonlítsa össze ezt a HubSpot intuitív felhasználói felületével, amely csak a legfontosabb funkciókat és lehetőségeket mutatja. Ezek lehetővé teszik, hogy a szükségesre összpontosítson, és teljes képet adjon CRM-rendszeréről.

Egy másik terület, ahol a HubSpot kiemelkedik a Salesforce-nál, a fókusz. A Salesforce irányítópultjai általában széles alapú adatnézetet jelenítenek meg, ami nem alkalmas az átlagos értékesítési képviselők számára. Másrészt a HubSpot lehetővé teszi, hogy a képviselők a folyamatra összpontosíthassanak, így zökkenőmentesen végezhetik munkájukat.

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a HubSpot ne tudna madártávlatból áttekinteni az Ön vállalkozását. Lehet; az egyetlen különbség az, hogy Ön hajlamosabb az értékesítési munkafolyamatok egyszerűsítésére. És senki sem tagadhatja, hogy az ismétléseknek pontosan erre van szükségük a sikerhez.

Nyertes: HubSpot

Fókuszált megközelítésével és letisztult szolgáltatásaival a HubSpot kiemelkedik a Salesforce felett, ha a felhasználói felület használhatóságát illeti. Ennek ellenére, ha több funkcióval rendelkező alkalmazásra van szüksége, akár használja, akár nem, a Salesforce a megfelelő út.

4. Általános eszközkészlet

Hasonlítsuk össze most a HubSpotot és a Salesforce-ot az általuk kínált eszközkészletek szempontjából. Itt a Salesforce gyakran a győztes a különböző felmérésekben, egyszerűen a funkciók gazdagsága miatt.

A Salesforce számos eszközzel rendelkezik, mint például a Marketing Cloud, a Social Studio és a Mobile Studio, amelyek a szolgáltatások teljes készletével és változatos árakkal rendelkeznek. Együtt használva ezek az eszközök lehetővé teszik a marketing csapat számára, hogy minősített potenciális ügyfelekkel támogassa az értékesítési csapatot. De nem ez az egyetlen oka annak, hogy használja.

Salesforce termékek

Igaz, hogy a Salesforce jobb eszközkészlettel rendelkezik, és több testreszabást kínál, de jobban megfelel azoknak a nagyvállalati szintű vállalatoknak, amelyek rendelkeznek a megfelelő személyzettel a működéshez. Ahogy már láttuk, a HubSpot inkább az egyszerű használatról szól, és bármilyen méretű vállalkozás számára használható.

A HubSpot segítségével vállalkozása személyre szabhatja üzeneteit a közönség minden szintjén. A szoftver számos marketing-automatizálási eszközt kínál, például potenciális ügyfelek áramlását és gyűjtési űrlapjait, amelyek segítenek az értékesítési folyamat aktív megőrzésében.

Ugyanakkor a HubSpot marketingautomatizálási eszközei segítenek a közönség optimalizálásában és lehetővé teszik a kapcsolati szegmentálást. A Marketing Hub a HubSpoton tartalomstratégiához, osztott teszteléshez is tartalmaz eszközöket, és még a Google Search Console-lal is integrálható.

HubSpot szolgáltatások

Nyertes: HubSpot

Míg a Salesforce szélesebb eszközkészlettel rendelkezik, a HubSpot kiválasztott értékesítési és marketingeszköz-készlete hasznosabb és praktikusabb. A HubSpot által kínált egyszerű használatnak köszönhetően minden vállalkozás, a vállalkozásoktól a kis- és középvállalkozásokig, működőképessé teheti CRM-stratégiáját.

5. Elemzési és jelentési funkciók

Az adatvezérelt üzleti stratégiák mai korában nem engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja az elemzési és jelentéskészítési lehetőségeket. Ebben az értelemben a Salesforce rendkívül erős, és robusztus analitikai képességekkel rendelkezik, amelyek nagyfokú testreszabhatóságot kínálnak.

Minden Salesforce-eszköz tartalmaz elemzést; például az Einstein Analytics Dashboard segít az alapvető üzleti mutatók nyomon követésében. Még rendkívül interaktív diagramokat és grafikonokat is biztosít, amelyek mindegyike segít az adatok megjelenítésében.

A HubSpot elemzési és jelentési funkciókat is tartalmaz, de számuk és kapacitásuk kisebb, mint a Salesforce által kínáltak. Ez elsősorban a HubSpot korlátozott adattárolási képességeinek köszönhető.

A legutóbbi fejlesztésekkel azonban a HubSpot tervezői több szintre emelték elemzési képességeiket. Ugyanakkor a HubSpot jelentési rendszere intuitívabb, és gyors funkcionalitást kínál a fogd és vidd funkciók mellett.

A nyertes: Salesforce

A dolgok jelenlegi állásából ítélve a Salesforce egyértelműen az analitikai és jelentéskészítési képességeket illeti. A HubSpot azonban gyorsan felzárkózik, és hamarosan megelőzheti a vezetőt ebben a CRM-szempontban.

6. Bejegyzés

A kiváló CRM-szoftver beszerzése nem tesz jót vállalkozásának, hacsak nem tudja üzembe helyezni. Ebben az értelemben a tanulási és beilleszkedési folyamatok fontos szerepet játszanak, és sok tényezőtől függenek.

Vegyük például a Salesforce-t. Az egyszerű szoftverbeállítás meglehetősen költséges lehet, ami tovább tehető, ha vállalkozása másik CRM-ről vált át. Az ilyen változtatások további feladatokat is magukban foglalhatnak, amelyek magukban foglalják az adatok hibakeresését vagy az integrációk testreszabását.

Röviden, az azonnali használhatóság alig érhető el, ha a Salesforce-ról van szó. Nagyobb cégeknél maga a bevezetési folyamat hónapokig is eltarthat. Ehhez képest a HubSpot sokkal könnyebben beállítható és megvalósítható.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne mit tenni. Előfordulhat, hogy továbbra is jelentős mennyiségű adattisztításra lesz szüksége, valamint egyéni integrációk létrehozására. Ezenkívül a csapat tagjainak képzést kell kapniuk az új rendszer bonyolultságáról.

Azonban nem kell többet költenie, ha felvesz valakit a HubSpothoz. A HubSpot beállítási folyamata nagyjából magától értetődő, és kis erőfeszítéssel beindíthatja a dolgokat.

Nyertes: HubSpot

Könnyű kezelhetőségének, teljes körű marketingképességének és kiváló felhasználói élményének köszönhetően a HubSpot az első helyen áll a könnyű bevezetés terén. Hacsak nem egy hatalmas cég, több mozgó alkatrészrel, a HubSpot beállítása nem lehet túl bonyolult folyamat.

7. Testreszabási szint

Könnyen érthető, hogy az általunk összehasonlított két CRM közül a Salesforce jobban testreszabható. Nagyobb szabályozást kínál a megállapodási folyamatok és a folyamatok munkafolyamatainak testreszabásakor, és több testreszabási lehetőséget biztosít.

A Salesforce felhasználóinak lehetőségük van a munkafolyamatok és folyamatok testreszabására dedikált fejlesztők alkalmazása nélkül. Bár a kínált szolgáltatások nagy száma miatt ez tovább tarthat, a feladat ennek ellenére nem vonható vissza.

Most pedig vessünk egy pillantást a HubSpotra, amely szintén jó fokú testreszabást kínál, de nem Salesforce szinten. A HubSpottal elérhető testreszabási lehetőségek száma megnő, ha a fizetős csomagokat választja, de ez még mindig sok kívánnivalót hagy maga után.

Ezzel együtt a HubSpot nemrégiben hozzáadta az egyéni objektumok opciót, tovább növelve a testreszabhatóságot. Még ha a felhasználó korlátozott műszaki ismeretekkel is rendelkezik, igénye szerint módosíthatja a folyamatokat, az egyeztetési szakaszokat és a nézeteket.

Nyertes: Salesforce és HubSpot

Itt inkább a követelményekről, mint a szolgáltatások elérhetőségéről van szó. Ha olyan gyors, egyszerű és egyszerű megoldást keres, amely testreszabható az üzleti folyamataihoz, a HubSpot a legjobb megoldás. Másrészt, ha olyan intenzív testreszabásokat keres, amelyek nagyobb fokú üzleti rugalmasságot kínálnak, akkor a Salesforce a megfelelő.

8. Piaci részesedés

Kérdezze meg bármelyik értékesítési szakembert, hogy melyik ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver a piacvezető, és ők kérdés nélkül válaszolnak a Salesforce-ra. És ha figyelembe vesszük, hogy a Salesforce-nak a piac körülbelül 20%-a van a táskájában, jogos lenne így válaszolni.

De ez nem jelenti azt, hogy a HubSpot kikerült a játékból, távolról sem. 2014-es indulása óta a HubSpot piaci részesedése folyamatosan nőtt. És bár jelenleg körülbelül 3,4%-os részesedéssel rendelkezik a CRM-ökoszisztémában, kétségtelenül megfontolandó CRM-platform.

Egy másik tényező, amely a HubSpot javára működik, a freemium árképzési modellje, amely sok vállalatot segít a platformra való kezdeti átállásban. A freemium modell egyértelmű előnyt biztosít a Salesforce-hoz képest, amely minden, csak nem ingyenes. Ezért a HubSpot és a Salesforce közötti csata még korántsem eldőlt.

Nyertes: Salesforce (továbbiakban)

Tagadhatatlan, hogy a Salesforce a jelenlegi piacvezető. De a HubSpot, mint az új gyerek a blokkban, gyorsan egyre népszerűbb. Eljöhet az idő, amikor az egyik legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező marketingeszköznek találjuk.

9. Ügyfélszolgálat

Az ügyfélszolgálat terén a HubSpot jóval megelőzi a Salesforce-ot. Még fizetett előfizetés nélkül is hozzáférhet a HubSpot gazdag online tartalomkönyvtárához. A cég emellett számos tanfolyamot kínál a HubSpot Akadémián, amely saját e-learning központja, ahol felfrissítheti a HubSpot eszközöket.

HubSpot-források

Ha úgy dönt, hogy fizetős ügyfél lesz, a HubSpot 24 órás telefonos támogatást is biztosít. Még arra is lehetősége van, hogy e-mailben felvegye a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, és kihasználja az élő chat funkciót.

A Salesforce esetében azonban fizetős csomagot kell fizetnie, hogy hozzáférhessen az ügyfélszolgálat bármely formájához. Alacsony szintű licencek esetén a támogatás némileg korlátozott; Amint eléri a vállalati szintet, hozzáférést kap a Trailhead hub Salesforce erőforrásainak gazdagságához.

Nyertes: HubSpot

Kétségtelen, hogy a HubSpot egyértelműen nyerő az ügyfélszolgálat terén. Bejövő marketingszakértelmük, gazdag tartalomtáruk és a hét minden napján, 24 órában nyitva tartó ügyfélszolgálatuk vezeti az utat.

10. Árak

Végül hasonlítsuk össze mindegyik árát. A HubSpot CRM ingyenesen elérhető, és hasznos értékesítési, marketing- és ügyfélszolgálati eszközöket kínál. Ezzel az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerrel cégének korlátlan számú felhasználója lehet, és körülbelül egymillió névjegyet tárolhat ingyenesen.

Ha Ön kis- és középvállalkozás, az ingyenes CRM-szolgáltatások elegendőek. Nagyobb vállalati szintű szervezetek esetében azonban frissíthet a HubSpot CRM fizetős verziójára. A HubSpot Sales Hub több fizetős csomagot kínál, amelyek közül választhat; ezek a következők:

  • Bejövő, 45 dollár / hó
  • Professzionális, 450 USD / hó
  • Enterprise, $ 1200 / hó

Most pedig nézzük meg a Salesforce-t, amely egy teljesen fizetős CRM-megoldás. A Salesforce-szal való utazás megkezdéséhez választhat a következő fizetős licenccsomagok közül:

  • Alapvető, 25 dollár / hó
  • Professzionális, 75 dollár / hó
  • Enterprise, $ 150 / hó
  • Korlátlan, 300 USD / hó

Nyertes: HubSpot és Salesforce

Ami a költségeket illeti, a Salesforce fizetős csomagjai megfizethetőbbek, mint a HubSpoté. Mivel azonban a HubSpot ingyenesen használható, végső soron nem pénz kérdése, hanem az, hogy melyik terv felel meg leginkább az Ön üzleti igényeinek.

HubSpot vs. Salesforce: Fénypontok

Tehát ennyi a piac két legjobb CRM-versenyzőjéről. A végső döntés meghozatalakor azonban számos dolgot szem előtt kell tartania. Ezért úgy döntöttem, hogy összeszedem a HubSpot és a Salesforce előnyeit és hátrányait, hogy Ön megalapozottabb döntést hozhasson.

A HubSpot előnyei:

  • Freemium fizetési modell
  • Egyszerű és könnyen használható felület
  • Megfelelő ügyfélszolgálat
  • Könnyen használható szerszámkészlet
  • Ideális marketingesek és értékesítők számára egyaránt

A HubSpot hátrányai:

  • Kevesebb számú integráció
  • Legalacsonyabb piaci részesedés (jelenleg)

Salesforce Pro:

  • Fejlett értékesítési és csővezeték-kezelés
  • Egyszerű marketingautomatizálás a Pardot segítségével
  • Számos integráció a Microsofttal, az Oracle-lel és az Adobe-val
  • Több funkció

A Salesforce hátrányai:

  • Bonyolult beiskolázási folyamat
  • Nehéz eligazodni a felhasználói felületen

Összegzés.

Szóval ez az én szemszögemből a HubSpot vs. Értékesítési erő. Bár mindkettő kiváló lehetőség, úgy gondolom, hogy a végső döntés az Ön üzleti igényeitől és a kívánt funkcionalitás szintjétől függ.

Végső soron a CRM-eknek a szervezet munkaterhelésének csökkentésén kell dolgozniuk, nem pedig növelniük. Tehát ha Ön egy kis- vagy középvállalkozás, akinek gyorsabb CRM-megoldásokra van szüksége, a HubSpot az Ön számára.

A nagyobb testreszabási igényekkel rendelkező nagyobb vállalatok számára azonban a Salesforce a megfelelő választás. Figyelembe kell venni a költségeket, a könnyű használatot és a beszálláshoz szükséges időt is. Egyes szervezetek akár úgy is dönthetnek, hogy integrálják a kettőt, és mindkét világból kihozzák a legjobbat.